Het college heeft aangegeven dat de gemeente Arnhem samen met de KNWU de organisatoren zijn en in de haast vergeten waren om de gemeenten Rheden en Rozendaal en Natuurmonumenten te betrekken. De gemeente Arnhem heeft haar excuses hiervoor aangeboden. Het is inmiddels duidelijk dat zoveel als mogelijk wordt geprobeerd om de natuur centraal te stellen. Dit moet bereikt worden door geen fossiele voertuigen toe te staan, bezoekers alleen te voet of per fiets op goed afgebakende plekken toe te staan, geen zwerfafval, geen geluidsoverlast en strenge parkeerverboden.

Of dit voldoende is kan nog niet worden gezegd. Het college heeft toegezegd om in maart hierop terug te komen. Ook dat dat we dan met elkaar bespreken of we überhaupt nog evenementen op de Postbank willen. Voor GroenLinks is het belangrijk dat bij besluiten hierover de natuur centraal staat en dergelijke besluiten onderdeel worden van de nieuwe toeristische visie.