Dit voorstel heeft het helaas niet gehaald. Ons voorstel om het college te laten onderzoeken wat mogelijke alternatieven zijn heeft het wél gehaald. De aanzet van dit onderzoek geeft ons een beginnetje om in 2024 weer met dit onderwerp aan de slag te gaan. En dat zullen we ook zeker doen! We denken na over vuurwerkvrije zones, alternatieven voor vuurwerk en manieren om handhaving beter te maken. Heb je input voor de fractie? Laat het ons weten!

Daarnaast wilden we afgelopen jaarwisseling niet aan ons voorbij laten gaan zonder iets vanuit de gemeenteraad te laten horen. In november hebben we samen met de PvdA en de ChristenUnie een motie ingediend. Deze is door de raad aangenomen. Hiermee heeft de raad uitgesproken dat zij haar inwoners oproept geen vuurwerk af te steken. Daarnaast heeft de raad een grote advertentie in de regiobode laten plaatsen. Natuurlijk laten we dit onderwerp nog niet los, maar we zijn blij met dit resultaat!