Van maandag 10 juli (12.00 uur) tot maandag 17 juli (12.00 uur) zal dit referendum plaatsvinden. Je hebt dus een week de tijd om, digitaal, je stem uit te brengen. De PvdA organiseert tegelijk hun ledenreferendum over dezelfde vraag. Op 17 juli maken we de uitslag van beide referenda bekend en weten we of onze partijen samen de verkiezingen ingaan.

Dit referendum gaat dus over een gezamenlijke lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het gaat niet over samenwerking in de gemeenten, de provincies en het Europees Parlement. Het gaat ook niet over een fusie van de partijen. PvdA en GroenLinks blijven twee aparte verenigingen.

Je krijgt een kiescode in je mail. Hiermee kun je online je stem uitbrengen voor het referendum.

We begrijpen het als je vragen hebt of in gesprek wilt over dit referendum, de samenwerking en de verkiezingen. Daarom organiseert GroenLinks extra landelijke ledengesprekken. We nodigen je uit om via Zoom aan te schuiven, aanmelden kan hier.

Op onze website vind je een stappenplan voor hoe we gezamenlijke deelname aan de verkiezingen zouden organiseren, mochten onze leden hier voor stemmen. Ook vind je daar een overzicht met veelgestelde vragen.