De GroenLinks website (Rheden/Rozendaal) is met ingang van deze maand een vaste rubriek rijker: De column van Pieter Groenewoud!

Beste Lezers,

We (de redactie van deze website) hebben een van onze leden, Pieter Groenewoud, bereid gevonden om periodiek zijn visie weer te geven in een column. Pieter heeft een kritische blik en kan daarmee ons allen scherp houden bij het realiseren van de GroenLinks doelstellingen.

Wellicht ten overvloede: De in deze columns weergeven visie hoeft niet noodzakelijkerwijs de mening van het bestuur en/of de fractie weer te geven.

Wat zegt Wikipedia over columns?

Een column is een kort stukje proza waarin de auteur spits en uitdagend zijn mening ventileert. Er gelden nauwelijks beperkingen voor wat het onderwerp van een column kan zijn; het gamma reikt van huiselijke voorvallen tot de wereldpolitiek. Aan columnisten wordt door de Nederlandse rechter een grote mate van vrijheid toegekend in hun columns. Deze vrijheid kan zich ook uitstrekken tot teksten die, als ze buiten een column geschreven zouden zijn, als kwetsend of beledigend gekenmerkt worden.