Ik ben opgegroeid in Velp en Rozendaal en woon sinds 2019 in Dieren met mijn
dochters van 12 en 15. Ik studeer natuur- milieuwetenschappen. Het doorgeven van een goed leefbare planeet vind ik een belangrijke verantwoordelijkheid van mijn generatie.

Wat me zo trekt in het raadswerk is het feit dat we proberen de verstandigste
beslissingen te nemen voor onze mooie gemeente. Doordat ik er woon, zijn kwesties waarmee we aan de slag gaan bovendien goed zichtbaar! Dit geldt naar mijn idee voor alle raadsleden: iedereen zet zijn beste beentje voor, uitgaande van zijn of haar idealen. Partijen debatteren op basis van argumenten en we blijven hoffelijk naar elkaar, ook al zien we de wereld soms heel verschillend.

Voor mij geldt dat het gedachtengoed van GroenLinks me zit als gegoten. We willen een sociale en groene partij zijn die oog heeft voor iedereen. Bij kwesties zoals energiearmoede kun je bovendien zien dat het mes aan twee kanten snijdt: zorg je voor isolatie van woningen, dan betaalt dat zich uit voor de bewoner door een lagere rekening, maar óók door een lagere uitstoot van broeikasgassen. Creëer je goede voorzieningen voor fietser en voetganger, dan kiest de inwoner ook eerder voor de fiets dan de auto.

We willen er zijn voor alle inwoners van de gemeente en halen daarom graag informatie op bij hén. De geschiedenis leert ons dat positieve verandering (progressie) bottom up plaatsvindt en niet top down. Dus heeft u vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor graag van u!
Bart Kamps
gl.b.kamps@rheden.nl